Hem > Om oss > Sponsring > En Svensk Klassiker

/Global/Om%20oss/Sponsring/En%20Svensk%20Klassiker/annie_stephan_johan_header.jpg

En Svensk Klassiker

Santander Consumer Bank är sedan 2016 en av huvudsponsorerna till En Svensk Klassiker vars grundtanke är att motivera till motion och träning året om och på så sätt bidra till att göra människor i Sverige friskare. Tillsammans stöttar vi #MinKlassiker, en idé av tv-profilen och inspiratören Stephan Wilson som handlar om livsstilsförändringar som kan göra verklig skillnad.

#MinKlassiker

Handlar om personer som vill ha en livsstilsförändring och behöver den där extra peppen och ta sig an kanske sitt livs största utmaning – En Svensk Klassiker. Stephan Wilson kommer att följa med i träning och vardag samt genomföra ”Klassikerns” fyra lopp tillsammans med deltagarna. De kommer även ha två starka mentorer: Annie Thorén och Johan Olsson. En inspirerande resa om en livsstilsändring värd att förverkliga. Läs mer och följ med på resan på minklassiker.se

Om Stephan Wilson

Tidigare programledare på SVT och producent som brinner för att göra produktioner “med hjärtat på rätt ställe”. I programmet ”Stephans klassiker” tog han själv sig an utmaningen att göra En Svensk Klassiker, vilket varit avgörande för hans hälsa och välbefinnande och samtidigt föddes idén om att ge andra samma möjlighet. En idé som vi tycker är värd att förverkliga.

Om En Svensk Klassiker

Sedan starten 1971 har över 100 000 flitiga motionärer och entusiaster genomfört någon av klassikerna. En Svensk Klassiker är en verklig folkrörelse och lockar årligen cirka 180 000 deltagare till de fem klassikerarrangemangen.

En Svensk klassiker innebär att genomföra:

• ett av skidloppen: Engelbrektsloppet, 60 km eller Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km

• Vätternrundan på cykel, 300 km

• Vansbrosimningen/ Vansbro Öppen Älv, 3 km

• Lidingöloppet, löpning, 30 km

Logotyp Vasaloppet
Logotyp Vätternrundan
Logotyp Vansbrosimningen
Logotyp Lidingöloppet

Vi har hjälpt många förverkliga sina ideér