Trygga köp i anslutna butiker

Det kan vara så att du fått hem ett av våra kort i brevlådan efter att ha köpt något på delbetalning i någon av våra anslutna butiker.

Kollage med kreditkort
Illustration of a man with a credit card in his hand by a laptop
Check mark

Köpförsäkring

Samma vara till lägre pris? Få mellanskillnaden tillbaka.

Check mark

Pausa betalningen

Skjut upp betalningen 4 eller 6 månader

Check mark

Räntefri delbetalning

Välj mellan 4 och 24 månaders avbetalningstid

Aktivera ditt kreditkort och få trygg köpförsäkring

Kortet innehåller en köpförsäkring utan extra kostnad som ger dig mellanskillnaden tillbaka om du skulle hitta samma vara till ett lägre pris, allrisk i upp till 90 dagar och 3 års garanti på hemelektronik och hushållsmaskiner.

Kreditskydd – försäkring till din kredit

Kreditskydd betalar bland annat månadskostnaden för din kredit i två månader vid sjukskrivning samt vid oförutsedd och ofrivillig arbetslöshet om du är anställd.

Pengar tillbaka när du handlar online

Med Santander Cashback får du pengar tillbaka när du handlar med ditt kort från Santander i över 200 webbutiker.

Ladda ner appen och aktivera ditt kort

I appen aktiverar du enkelt ditt nya kort. Skulle du förlora kortet kan du snabbt spärra det och beställa ett nytt.

Google play badge
App-store badge
Illustration av en röd pratbubbla med ett frågetecken i

Vanliga frågor och svar

Jag har inte fått min faktura, när kommer den?

Våra fakturor skickas ut i mitten av månaden och du bör ha fått den mellan den 12:e och 24:e varje månad. 

Har du använt kortet efter vår fakturering för innevarande månad får du fakturan månaden efter.

Saknar du din faktura kan du logga in på internetbanken med BankID så hittar du din senaste faktura. Detta gäller för våra privatkunder.

Är du ansluten till Kivra så hamnar även fakturan i din digitala brevlåda, Kivra.

En del av våra privatlånekunder som har autogiro hittar enbart sina fakturor på internetbanken. 

Uppdaterad 09 december, 2020

Hur läser jag min faktura?

Så här kan en faktura från oss se ut:

  1. Faktureringsdatum: Det här datumet tillverkade vi din faktura, det som händer på kontot efter det kommer att redovisas på nästa faktura. I dina sidor i vår internetbank och i vår app kan du se köp och inbetalningar du gjort efter faktureringsdatumet.
  2. Belopp kvar att utnyttja: Beloppet som är kvar av krediten att använda när fakturan skapades (se faktureringsdatum längst upp på sidan). Observera att om du gör köp efter det datumet innebär det att beloppet du har är lägre.
  3. Årsränta: Den ränta du betalar om ditt köp är räntebärande är en så kallad årsränta. D.v.s. den ränta du betalar årligen. Vi delar upp räntan så du betalar den månadsvis. 


    Representativt räkneexempel för årsränta: Om du vill låna 10 000 kr och räntan är 19,95 % årligen så kan beräkningen göras enligt följande: 10 000 x 0,1995/12 = 166 kr i månaden.

  4. Ränta beräknas fr.o.m: Visar när ditt köp blir räntebärande. D.v.s. om du har skuld kvar på ditt köp efter detta datum så läggs det på ränta för det belopp du har kvar att betala.
  5. Lägsta belopp att betala: Detta belopp är det lägsta belopp du måste betala men du kan själv välja att betala ett valfritt högre belopp eller hela skulden. Har du valt en ränte- och betalfri kampanj för ditt köp kommer det att stå 0 kr att betala fram till att räntefriheten tar slut.
  6. Saldo: Här står din skuld per det datum fakturan skapades. Om det inte står minus (–) framför ditt saldo har du ett tillgodo, d.v.s. du har betalat in för mycket. När du gör ditt nästa köp kommer dessa pengar dras av från kontot, vill du få pengarna utbetalda kontaktar du oss på kundservice.

Uppdaterad 16 september, 2021

Hur aktiverar jag mitt kort?

Börja med att logga in på internetbanken. Du aktiverar sedan ditt kort på sidan för ditt konto eller under Kortinställningar.

Innan du aktiverar ditt kort – kontrollera att kortnumret är samma på kortet och det som står på internetbanken. 

Din PIN-kod kan du se i internetbanken under Kortinställningar. Logga in till internetbanken med BankID

Uppdaterad 13 september, 2021

Hur spärrar jag mitt kort?

Du kan själv spärra ditt kort i appen eller via internetbanken eller så kan vi hjälpa dig genom att ringa vår spärrservice på telefon  08-559 511 20.

Uppdaterad 07 september, 2021

Illustration av en grön pratbubbla med ett utropstecken i

Produktinformation

Allmänna villkor för Mitt kort trygga köp

I villkoren kan du läsa mer detaljerat vad som gäller för kortet.
Allmänna villkor Mitt kort trygga köp (pdf, 601kB)

Försäkringsvillkor för Mitt kort trygga köp

I villkoren kan du läsa mer detaljerat om vad som gäller för försäkringen.
Försäkringsvillkor för Mitt kort trygga köp (pdf, 204kB)

Illustration av en röd bok med texten A-Ö

Vad betyder alla svåra ord?

I ordlistan förklarar vi de vanligaste orden och begreppen inom bank och ekonomi.
Gå till bankordlistan